Juf Josien op tvNoord

Er was veel aandacht voor het winnen van de provinciale titel als Beste Buitenlesleerkracht van het jaar van Groningen. Leuk!

RTVNoord kwam filmen, dus daarvoor moest een buitenles gegeven worden! We kwamen op tv!




Inmiddels heb ik al heel wat ervaring en ideeën achter de hand, hiermee wordt voorbereiden appeltje-eitje. Al eerder heb ik mijn paaseieren-les gepost. Die vind je HIER. De download heb ik deze keer gebruikt voor een spellingles. 

Omdat we in de klas de categorie van de verkleinwoorden behandelen, koos ik dit als onderwerp van de les. Oefenen met de verkleinwoorden, en dat deden ze! Op de eieren schreef ik woorden die de leerlingen moesten verkleinen. De eieren verstopte ik her en der op het plein. Het woord dat op het ei stond moest verkleind worden. Zagen ze het woord hond, dan schreven ze hondje op hun papier. Aan het eind van de les hebben we in de klas samen nagekeken of de woorden goed geschreven waren.



Het tv-debuut van mijn groep 5 was geweldig! Je kunt de gefilmde les via deze link bekijken:

klik hier voor de link



Reacties

Populaire posts van deze blog

Ren-dictee

Sneeuwballendictee

Klankgroepen-spel