Lidwoord, bijvoeglijk naamwoord, zelfstandig naamwoord en werkwoord.

Wat een heerlijk weer was het hè? Dan moet je niet binnen zitten, maar lekker buiten lesgeven.


Het doel van mijn taalles was oefenen met lidwoorden, bijvoeglijke en zelfstandige naamwoorden en werkwoorden. Dat kan in het schrift, maar kan ook buiten!

Ik maakte kaartjes met de verschillende woordsoorten erop. Om de leerlingen te helpen herkennen heb ik ze kleuren gegeven die we in een eerdere instructieles gebruikten om de woordsoorten te onderstrepen.


De kaartjes knipte ik uit, ik legde ze in verschillende bakken. In duo's gingen de leerlingen aan het werk om zinnen te maken. Wat een lol hadden ze! Op het zinnen-blad verschenen de gekste zinnen.

Heerlijk om te zien dat sommige leerlingen verder gaan en nog langere zinnen creëren.


Betrokkenheid, beweging, oefening: het was een geslaagde les!

De woordkaartjes kun je HIER downloaden.

Het zinnenblad kun je HIER downloaden.

Als je de les ook gebruikt hebt, zou ik een reactie waarderen. Veel plezier in elk geval. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ren-dictee

Sneeuwballendictee

Klankgroepen-spel